Módne reťazce a konfekčnej veľkosti
Každá módna značka dnes pristupuje ku konfekčným veľkostiam po svojom. V obchodných centrách často ťažko odhadnete, či vám sadne XS, S, alebo M. Reťazce chcú obliecť kohokoľvek. Tak napríklad Američania z veľkosti 12 zodpovedajúcej európskej 42, zrazu urobili veľkosť 6, teda naši 36. Každý chce mať príjemný pocit zo svojej štíhlosti a obliekať si malú veľkosť. Neplatí to ale pre všetky značky. Rad firiem zase nešije džínsy vo veľkosti 14, aj keď ju nosí nadpolovičná väčšina Američaniek.
Šite zase na mieru
Ešte v prvej polovici minulého storočia sa šilo oblečenie na mieru. Krach na americkej burze a druhá svetová vojna to ale prekazila. V Amerike sa potom výrobcovia textilu rozhodli vyrábať oblečenie v vopred daných veľkostiach a obrátili na štatistické výskumy.
Výrobcovia odmietli vychádzať z miery cez hrudník, ako to predtým robievali panskí krajčír. Zjednodušili si postup a začali problémy. Oblečenie prestalo ľuďom dokonale sedieť. Výrobcovia začali vyrábať oblečenie na priemernej postavy vypočítané z výšky a váhy. Nepresný údaj sotva dokáže vypracovať dobrý strih oblečenia. Za najbežnejšie siluetu bola predtým považovaná postava v tvare presýpacích hodín, ktorá ale nezodpovedá realite. Celosvetový výskum žien vo veku 18 až 80 rokov preukázal, že miery presýpacích hodín malo len 8% z nich.
Trh si žiada svoje
Módne značky asi vedia, že priemerná žena nie je 180 cm vysoká a neváži 50 kg a pre svoje zákazníčky zväčšujú svojej veľkosti. Potom ale niekde číslo 36 oblečie aj žena s veľkosťou 40, inde v butiku ale s veľkosťou 32. Reťazce a módne domy potom žijú z našich komplexov, pretože práve tu si sukňu kúpime v menšej veľkosti, než máme. Trh s oblečením sa tiež musí vždy prispôsobovať rozdielom medzi kontinentmi. V Amerike u rovnakej značky budete mať sukňu väčšie ako v Ázii.
Všetky podrobnosti módne firmy drží v tajnosti. Momentálne letí rôznorodosť. Modelové a modelky, albíni, osoby s Downovým syndrómom a ľudia, čo by mohli zdanlivo strácať na svojej dokonalosti. Je viac modeliek väčších veľkostí a konečne sa opäť za veľký zadok nehanbíme. Módne reťazce na to pomaly začínajú pristupovať. Luxusné módne domy ale ďalej vytvára modely pre vysoké a chudé ženy. Štandardy sa ale mení a uspeje ten, kto sa im prispôsobí.