Ako skĺbiť podnikanie a rodinu?

Nie je to jednoduché. Čo? Zvládnuť ako podnikanie, tak i rodinu. Najvyššie takým spôsobom, aby dochádzalo ku skutočnej harmónii a netrpeli ani osobné vzťahy, ani netrpel samotný biznis. Ako na to? Toto sú naše tipy. 

Majte jasný harmonogram 

Tu je ideálna inšpirovať sa v klasickom zamestnaní. V ňom sú jasne stanovené tri veci, ktoré musí zamestnanec dodržiavať. Ide o: 

Čas príchodu a čas odchodu 

pracovné dni 

Počet odpracovaných hodín 

Inšpirujte sa práve tu a vo svojom podnikaní si stanovte jasný časový horizont, kedy sa budete svojej práci venovať. Zvyšok času venujte práve svojej rodine, poprípade si urobte čas aj na koníčky. Samozrejmosťou je, že tento svoj rozpis musíte každý deň dodržať. Drobné výnimky sa dajú pochopiť, ale dlhodobé nedodržiavanie nie. 

Nebráňte sa pomoci od rodiny 

Potrebujete brigádnika? Máte syna alebo dcéru, poprípade manželku. Nielen, že peniaze aj naďalej zostávajú v rodine, ale tá môže oveľa lepšie pochopiť fungovanie vašej firmy a to, že je to zdroj obživy. Navyše s nimi nemusíte byť len vo voľnom čase, ale aj počas času produktívneho. Že to môže fungovať jasne potvrdzujú početné rodinnej firmy. 

Pracujte efektívne 

Efektivita je v podnikaní veľmi dôležitá. Cieľom by nemala byť tvrdá práca, ale naopak taká, aby ste rovnakého zisku alebo ciele dosiahli s minimom úsilia, za minimu času. Snažte sa zefektívniť všetky firemné procesy, vrátane tých vašich. Razom zistíte, že denne nejakú tú hodinu ušetríte. Rodina vás tak uvidí doma oveľa skôr, než v minulých mesiacoch. 

Plánujte! 

Používajte kalendár a zapisujte si všetko, čo máte v pláne ako s rodinou, tak aj vo firme. Vďaka tomu eliminujete situácie, kedy si na rovnaký deň naplánujete výlet alebo pracovnú schôdzku. Pri plánovaní zapísané udalosti nemeňte. Buď sa podriadia rodina, alebo sa podriadi biznis. A to podľa toho, čo bolo v kalendári zapísané ako prvé.