Recenzie využijete vo svojom podnikaní. Kde ich môžete zbierať?

Pokiaľ podnikáte, viete, že zákazník prechádza takzvaným nákupným procesom. Najskôr sa s vami musí zoznámiť, potom začne premýšľať o využití vašich služieb alebo kúpe produktov, až po rozhodovacej fáze prechádza do fázy nakupovania. Aby ste však tento celý proces zrýchlili, zbierajte referencie. Firemné skúsenosti alebo hodnotenie firiem je totiž to, čo budí dôveru aj privádza na web nových klientov.

Nie je nad užívateľské recenzie

Spoločnosti investujú do reklamy nemalé peniaze, nakoniec však narazia, keď od nich zákazníci chcú nejakú spätnú väzbu od klientov. Lenže tu väčšinou nemajú, čo sa následne prejaví na ich názore. Domnievajú sa, že sú s vami ostatní nespokojní, a tak od vás nakoniec dávajú ruky preč. Dalo by sa teda povedať, že nie je nad užívateľské recenzie, preto by sa ich sila rozhodne nemala podceňovať.

V praxi môžete referencie využiť mnohými spôsobmi. Hovoríme o prostriedku, ktorý vzbudí dôveru vo vás. Je to tiež veľmi cenná spätná väzba, ktorú môžete umiestniť do reklám, prípadne vďaka ktorým môžete lepšie identifikovať problémy, pokiaľ nejaké sú. A rovnako tak je to skvelý spôsob, ako priviesť zákazníkov na vašu webovú stránku.

Recenzie sú ďalej vynikajúcou konkurenčnou výhodou. Vedeli ste, že podľa spätnej väzby iných ľudí sa rozhoduje až 95% Čechov? V zahraničí môžu byť čísla iné, na slovenskom území však platia tieto. Skúsenosti sú skrátka nadovšetko a berieme ich ako niečo, vďaka čomu pravdepodobne nekúpime zajaca vo vreci.

Kde ale recenzie zbierať?

Mnohé firmy si uvedomujú dôležitosť referencií, ale nie sú si vedomí toho, kde ich vlastne môžu zbierať. Kde k nim môžu prichádzať? Môžu o ne samozrejme žiadať po využití služieb niektorých firiem, ale taktiež sa ich zbieranie môže automaticky ponúkať. Napríklad sa môžu zbierať tak, že sa napíšu ako recenzie na Google alebo Zozname. Prípadne sa môžu spísať aj na sociálne siete, konkrétne na Facebook. Existujú však aj ďalšie kanály, ktoré sa špecializujú výhradne na to.