Ako spoznať podozrivú recenziu na internete?

Hodnotenie firiem na internete je stále využívaná vec. Z posledných prieskumov vyplýva, že až 97 % opýtaných využíva firemné skúsenosti a sú jedným z rozhodujúcich faktorov, ktoré prispievajú alebo naopak zabraňujú kúpe daného produktu. Bohužiaľ internetom kolujú aj falošné referencie, ktoré majú za úlohu oklamať spotrebiteľov. Nenaleťte im, naučte sa ich rozpoznávať.

Až 15 % referencií je falošných

Je mylné sa domnievať, že referencie na internete sú pravdivosť sama. Až 15 % z nich sú falošné a majú za úlohu oklamať konečného spotrebiteľa, ako napokon bolo spomenuté. Zatiaľ čo za niektorými stojí konkurencia, ktorá chce pošpiniť meno svojmu sokovi, za inými (a tými pozitívnymi) môže stať sama firma, ktorá si ich jednoducho píše.

Rozoznať ich, to nie je vôbec jednoduché. Ľudia sú z toho maximálne na vážkach a nevedia, čomu veriť. Veľakrát sa však prikláňa k tej štipke negativity, aj keď je v obklopení pozitív.

Aby ste neurobili chybu a buď nenaleteli, alebo naopak si nenechali ujsť možnosť nakúpiť v naozaj kvalifikovanom, certifikovanom obchode, naučme sa rozoznávať falošné recenzie.

Sledujte niekoľko faktorov

Všeobecne sa oplatí sledovať niekoľko faktorov. Všeobecne je dôležité dať na vlastný pocit a intuíciu. Pokiaľ ide o referenciu príliš reklamnú, pravdepodobne za ňu nebude stáť sám zákazník. Ak máte pocit, že ste danú referenciu už niekde niekedy čítali, opäť ju neberte vážne. A rovnako tak sledujte, koľkokrát konkrétny zákazník referenciu udeľuje. Je to príliš často? A má ich na konte viac, len sú pri rôznych produktoch? Tak aj na to si dajte pozor.

Sledujte aj chyby – nie všetci píšu bezchybne. Občasné hrubky dodávajú dôveryhodnosti, naopak prílišná spisovnosť môže zaváňať nedôverou.

Tiež sa pozerajte na superlatíva, ktoré sa v texte obsahujú. Pokiaľ by ich normálny zákazník nepoužil, opäť dajte väčší dôraz inému názoru.