Hlúpa chyba, ktorú robí rad ľudí, keď príde dobrý podnikateľský nápad

Každý z nás má určite veľa nápadov. Niekedy sú lepšie, inokedy zase naopak horšie. Pokiaľ ale už nápad príde, je škoda ho zahadzovať, a práve v tom robí najviac z nás veľkú chybu.

Nápad nezrealizuje

To ale pochopiteľne nemusí byť tá najlepšia varianta. Podnikateľské nápady treba skúšať a nechávať žiť, pretože každý z nich má potenciál, ale nič sa neurobí samo. Ak teda nápad príde, je potrebné previesť ho do reality, ak z neho chcete mať zisk.

Na papieri vám totiž bude úplne k ničomu a dosť dobre možno ho za vás dostane niekto iný a s realizáciou vás predbehne, čo môže byť pochopiteľne veľká škoda, a to nielen finančné.

Ako teda svoje lenivé ja presvedčiť, aby z plánov vytvorilo skutočnosť?

Napodiv najväčším problémom je začať. Pokiaľ s realizáciou niečoho už raz začnete, nie je to už naďalej taký problém, ale začiatky sú skutočne zložitejšie časťou všetky ľudské činnosti, a to platí aj v podnikaní.

Predovšetkým je potrebné zariadiť rad papierovanie, a veľa ďalších. To ale predsa nie je dôvod na to, aby ste sa vopred nápadu vzdali. Túto fázu je potrebné prekonať a do podnikania sa vrhnúť po hlave.

Pokiaľ sa ale sami od seba nemáte moc k tomu, aby ste začali, vyskúšajte jeden z nasledujúcich trikov, ktoré vám pomôžu:

  • Povedzte o svojom začiatku ostatným – rozprávajte pred niekým (pokiaľ možno pred čo najviac ľuďmi) ​​o svojom pláne a o tom, že s ním začínate. Dáte tým verejné slovo, ktoré vám už potom bude hlúpe, skoro až trápne porušiť voči ľuďom, ktorí o ňom vedia.
  • Nájdite si svoje minimum – ak chcete napríklad začať jazdiť na bicykli (áno to nie je zárobková činnosť, ale ako príklad nám bude stačiť) a nebude sa vám chcieť, dohodnite sa sami so sebou, že každý deň koleso minimálne vyvediete pred dom a najazdíte na ňom 100 metrov. Uvidíte, že vám to nakoniec nedá a pôjdete oveľa ďalej.