Aké reklamné predmety je možné zahrnúť do nákladov?

Ružový formulár túži znova po svojom vyplnení zase po roku. Inými slovami, podávanie daní je zase na spadnutie a všetci podnikatelia premýšľajú nad tým, ako znížiť daňový základ. Opäť môžu do svojich nákladov zahrnúť aj reklamné predmety, avšak nie všetky. Reklamné predmety a podobné veci sú z pohľadu daňového zákona ľahko limitované. Hovoríme totiž o nákladoch na reprezentáciu, ktoré vo všeobecnosti patria medzi neuznateľné výdavky. Ako ale z textu vyplýva, existujú výnimky.

Ako je to s reklamnými alebo propagačnými predmetmi?

Náklady na reprezentáciu by sme v najlepšom prípade mali rozdeliť na niekoľko skupín. Jednou z nich sú reklamné a propagačné predmety. Za také berieme predmety, ktoré sú označené menom alebo ochrannou známkou poskytovateľa. Hodnota takého predmetu by nemala presiahnuť 500 korún bez dane.

Predmet zároveň nesmie byť predmetom takzvanej spotrebnej dane.

Ako je to s výdavkami na pohostenie, občerstvenie či dary?

Iná situácia nastáva, ak hovoríme o pohostení, občerstvení a daroch. Nehovoríme o predmetoch, ktoré by mali ochrannú známku alebo by niesli meno poskytovateľa, preto sa spravidla neuznáva ako daňovo uznateľný náklad.

Je však dôležité to prebrať s účtovníkmi, ktorí často tvrdia, že niekedy je možné náklady súvisiace s pohostením uznať.

Ako je to s poukážkami na propagačné predmety?

Trochu iná situácia opäť nastáva v okamihu, keď darujete iba poukážku. Aj keď môže svojím obsahom alebo účelom spĺňať všetky podmienky, ktoré zákon stanovuje, spravidla nebýva považovaná za daňovo uznateľný výdaj.

Ministerstvo financií sa skrátka k propagačným materiálom formou poukážky stavia úplne inak ako k propagačným predmetom vo fyzickej podobe.

Pýtajte sa vašich účtovník

Síce zákon hovorí jasne, ale účtovníci sú rôzni a môžu propagačné predmety naúčtovať tak, aby sa daná vec za daňovo uznateľnú brala. Navyše účtovníctvo musí byť maximálne optimalizované, preto keby náhodou došlo k nejakej zmene, účtovník to bude vedieť zo všetkých najskôr.