3 najčastejšie chyby v podnikaní: Vyhnite sa im, inak sa zaseknete hneď na štarte!

Čo si budeme nahovárať, začiatky podnikania nie sú prechádzkou ružovým sadom, ale obdobím tvrdej driny. Lenže aj keď sa budete snažiť akokoľvek a dáte do svojho start-upu srdce i dušu, rovnako sa môže stať, že nakoniec skončíte neúspechom. Dôvodom môžu byť niektoré z nasledujúcich chýb. Podnikatelia sa ich dopúšťa snáď až príliš často – zrejme nemali také šťastie ako vy a nikto ich nepoučil.

Absencia business plánu

Niekto múdry povedal, že ak si podnikateľ nevytvorí podrobný plán, plánuje neúspech. Bez neho sa budete potácať medzi jednotlivými cieľmi, naberať prevádzkové úvery a zbytočne naberať investorov, ktoré vlastne ani nepotrebujete.

Neviete, ako s tvorbou podnikateľského plánu začať? Vychádzajte z niektorej z mnohých voľne dostupných predlôh. Ak viete anglicky, poobzerajte sa na bplans.com. Pre dosiahnutie stanovených cieľov a úspešné dokončenie zákaziek používajte na riadenie projektov softvér, pomocou ktorého nastavíte pre členov tímu špecifické pracovné postupy, definujete termíny, rozpočty a role.

Preskočenie prieskumu trhu

Máte skvelý nápad a nehodláte strácať čas analýzou konkurencie? Ak vám jedinečnosť vašej idey potvrdilo iba najbližšie okolie, je veľmi pravdepodobnom že skôr či neskôr narazíte na nečakaný problém – a dosť možno podnikania zavesíte na klinec.

Aktuálnu situáciu v obore samozrejme sledujte aj priebežne. Bezkonkurenčným zdrojom dát vám budú klientske informácie, ktoré nazbierate v CRM systéme. Ak si nie ste istí, čo je CRM, respektíve čo vám môže ponúknuť a ako z neho dostať maximum, prečítajte si tento CRM blog.

Podstreleniu ceny výrobku / služby

Ak nenastavíte ceny svojho tovaru či služieb dostatočne vysoko, váš biznis bude pozvoľna zomiera. Vaša cenová politika by mala byť priamo úmerná kvalite, zákazníckemu servisu a ďalším aspektom, na základe ktorých zákazníci volia predajcu. Navyše sa vždy objaví niekto, kto bude ešte o niečo lacnejšie ako vy.