Uhorka – skvelý pomocník v boji s povianočnými kilogramami

Začiatok nového roka je často spojený s novoročnými predsavzatiami a mnoho ľudí si ako jedno z nich zvolí aj zbavenie sa kilogramov nadobudnutých cez vianočné sviatky. Jednou z potravín, ktorá vám pomôže nad týmito kilogramy vyhrať, je uhorka. Buď sa môžete pokúsiť zaradiť ju čo najčastejšie do vášho bežného jedálnička, alebo môžete rovno vyskúšať tak zvanú uhorkovú diétu.

tajomstvo uhorky

Málokto vie, že „obyčajné“ uhorky patrí medzi najzdravšie plody, s ktorými sa môžeme na našej planéte stretnúť. Obsahujú veľké množstvo rôznych zdraviu prospešných látok. Vynikajú predovšetkým vysokým obsahom vitamínu A a B, ale obsahujú aj vitamín C, PP, E alebo kyselinu listovú. Okrem vitamínov v nich nájdeme aj mnohé minerálne látky, najmä horčík, železo, vápnik, sodík a jód.

Ďalšie cenou látkou, ktorú uhorky obsahujú vo vysokom množstve, je voda – celých deväťdesiat percent uhorky je tvorené vodou. To je tiež vysvetlením toho, prečo sú uhorky tak málo kalorické, a teda skvelé v boji s prebytočnými kilogramami. Vo sto gramoch uhorky sa skrýva len pätnásť kalórií. Navyše uhorky majú na náš organizmus močopudný, teda detoxikačný účinok, a sú známe aj svojimi kozmetickými účinkami, výborne hydratujú pokožku, pomáhajú proti akné či unaveným očným viečkam.

uhorková diéta

Ak sa rozhodnete vyskúšať uhorkovú diétu, nie je na nej nič zložitého. Diéta je totiž založená na jednoduchom princípe – jesť len uhorky, presnejšie tri až štyri kilogramy uhoriek denne, nič iné. Nemusíte sa obávať, hlad pociťovať nebudete. Uhorky zaplní žalúdok a navyše voda v nich obsiahnutá, prispeje aj k celkovej detoxikácii vášho organizmu. Uhorky môžete konzumovať len tak nakrájané na kolieska, ale aj v podobe najrôznejších šalátov, uhorkovej polievky či uhorkovej šťavy. Po troch rýdzo uhorkových dňoch, pridajte do svojho jedálnička postupne aj ďalšie zdravé potraviny, predovšetkým ostatné zeleninu a ovocie, mäso a celozrnné výrobky.

Pridaj komentár